ثبت شرکت ملارد

ثبت شرکت ملارد

ثبت شرکت ملارد . شهرستان ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران می‌باشد. این شهرستان از بخش مرکزی، بخش صفادشت، منطقهٔ مارلیک و سرآسیاب تشکیل شده‌است. مرکز این شهرستان شهر ملارد می‌باشد. جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۷۷٬۲۹۲ نفر بوده‌است.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از مشرق با شهریار و از مغرب با ماهدشت هم‌جوار است.

تا سال ۱۳۸۸ شهرستان ملارد در تقسيمات كشوري يكي از بخشهاي شهرستان شهریار محسوب ميشد تااينكه براساس مصوبه شماره ۱۹۰۹۴/ت۴۱۸۳۶ مورخ ۰۱/۰۲/۱۳۸۸ هيئت محترم دولت و ابلاغيه شماره ۱۷۶۹۴۹/۶۱۱ مورخ ۰۸/۰۹/۱۳۸۸ استانداری تهران، با انتزاع از شهرستان شهریار به شهرستانی مستقل ارتقاء یافت.

این شهرستان دارای دو بخش مركزي و صفادشت، دو شهر به نام­های ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام­های ملارد شمالی، ملارد جنوبی، بی­بی سکینه و اخترآباد و ۹۱ آبادی و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

ثبت شرکت یکی از ضروری ترین کارها در دنیای تجارت است. ما در این مطلب نتایج عدم ثبت شرکت را به اختصار بیان می کنیم.

بیشتر بخوانید : فیبروز آقایان

نتایج عدم ثبت شرکت

مطالعه ی موضوع ماده ی 6 لایحه ی قانونی 1347نشان می دهد که با رعایت برخی قواعد شخصیت حقوقی شرکت قبل از ثبت در مرجع ثبت شرکت ها ایجاد می شود ،ولی این شخصیت کامل نمی شود،مگر پس ازثبت آن در مرجع اخیر.لذا ،با وجود آنکه شرکت قبل از ثبت در مرجع ثبت شرکت ها ایجاد می شود و شخصیت حقوقی پیدا می کند،ثبت شرکت در کارکرد آن نقش عمده ای دارد.

در واقع،تا شرکت ثبت نشود نمی تواند برخی از اعمال حقوقی را انجام دهد:اولاَ « تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده صدور ورقه ی سهم یا گواهینامه ی موقت سهم ممنوع است.

در صورت تخلف امضاکنندگان مسئول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود» (ماده ی 28 لایحه ی قانونی 1347) ،ثانیاَ«انتشار اوراق قرضه ممکن نیست،مگر وقتی که کلیه ی سرمایه ی ثبت شده ی شرکت تادیه شده و دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته و دو ترازنامه آن به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد» (ماده ی 55 لایجه ی قانونی 1347) ،ثالثاَ «استفاده از وجود تادیه شده به نام شرکت های سهامی در شرف تاسیس ممکن نیست،مگر پس از به ثبت رسیدن شرکت… »(ماده ی 22 لایحه ی قانونی 1347).

در هر حال،اگر شرکت ظرف شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه ی مذکور در ماده ی این قانون به ثبت نرسد،موسسان و پذیره نویسان می توانند به بانکی که پذیره نویسی نزد آن صورت گرفته است مراجعه کنند و تعهدنامه و وجوه پرداختی خود را مسترد دارند(ماده ی 19 لایجه ی قانونی 1347).

اقدامات قبل ثبت شرکت

بجز تضییقات مذکور،شرکت سهامی از زمان تشکیل و قبل از به ثبت رسیدن دارای حقوق و تعهداتی است که قانون برای آن معین کرده است،در نتیجه مدیران شرکت به محض انتخاب شدن و قبول سمت خود می توانند از اختیاراتی که قانون به آن ها اعطا کرده استفاده کنند،از جمله اینکه می توانند بلافاصله پس از تشکیل شرکت ،رئیس هیاَت مدیره و احیاناَ مدیر عامل شرکت را انتخاب کنند.

چنین انتخابی لازم است،چه رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل باید شرکت را به ثبت برساند.

با توجه به اینکه شرکت پس از ایجاد،شخصیت حقوقی پیدا می کند،مدیران می توانند در مجامع عمومی عادی و فوق العاده نیز تصمیم گیری کنند.

آنان می توانند از جانب شرکت معاملاتی انجام دهند،از جمله اجاره ی مسکن،استخدام کارمند،و خرید لوازم اداری و ماشین آلات.

ثبت شرکت ملارد