ثبت برند فتح

آیا شما هم می خواهید که برند یا علامت تجاری خود را به ثبت برسانید؟ آیا محدوده کسب و کار شما در فتح می باشد؟ ما به شما ثبت برند فتح را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید تا از عمل کرد و مزایای انتخاب ثبت برند فتح برای شما بگوییم.

لازم به ذکر است که ثبت برند فتح ، یکی از نمایندگی های مجاز موسسه حسابداری پارس حساب می باشد .

ریشه تاریخی برند

در واقع ، واژه “مارک” به روزهایی بر می گردد که چوپان ها علامت هایی را بر روی گوسفندان خود قرار می دادند تا آن ها را از اموال سایر چوپان ها تشخیص دهند.

این کار با قرار دادن آهن گرم بر بدن گوسفندان انجام می شد تا یک مارک منحصر به فرد بر بدن آن ها نقش ببندد. اصطلاح مارک ، یا سوزاندن ، برند شد. وقتی این عمل گسترده شد ، یک راننده به نام ساموئل ماوریک تشخیص داد که دیگر نیازی به قرار دادن مارک بر روی گوسفندان او نیست زیرا همه افراد دیگر چنین می کردند. بنابراین ، اصطلاح “maverick” وارد واژگان شد.

بیشتر بخوانید : فروش رنگ اسکالپ

برند امروزی چیست و چه کار بردی دارد؟

برند یا علامت تجاری به گسترده شدن کسب و کار شما کمک چشم گیری خواهد نمود هم چنین تصویری ماندگار تر در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد.

اما در ثبت برند یا علامت تجاری باید قوانینی را رعایت کنید تا در زمان تکمیل پرونده و تقدیم اظهار نامه دچار مشکل نشوید .

در ابتدا باید در نظر داشته باشید تا برای برند یا علامت تجاری خود طرحی در نظر بگیرید. این طرح کاملا به منظور معرفی محصول یا خدمات شما به مشتری و مصرف کننده می باشد .

در زمان طراحی برند یا علامت تجاری باید کلیه موازین و قوانین جمهوری اسلامی که به این منظور وضع گردیده را در نظر بگیرید.

به طور مثال باید در زمان طراحی برند یا علامت تجاری خود از علائم گمراه کننده: مانند ثبت علامت تجاری جهت عرضه انواع شیره خرما و انگور با تصویر زنبور عسل مردود خواهد شد. چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند ، استفاده ننمایید.

از به کار گیری علامت هلال احمر – نشان ها – آرم های دولت ایران، پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلام،  پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران، علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر و صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و … ، کلمات و یا عباراتی که مربوط به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن، علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد، به طور جدی در زمان طراحی برند یا علامت تجاری خود بپرهیزید.

استفاده از واژه های عامیانه: به عنوان مثال کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند. واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار می روند، در طراحی ثبت برند یا علامت تجاری ممنوع می باشد.

در نظر داشته باشید شما می توانید برند یا علامت تجاری خود را به نام یک یا چند نفر به ثبت برسانید که طبق قوانین باید سهم هر شخص به صورت در صدی برای اداره مالکیت معنوی مشخص شود .

در صورت نیاز و رعایت کلیه قوانین نام برده شده ، می توانید از مشاوران ثبت برند فتح در خواست راهنمایی کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند یا علامت تجاری در ثبت برند فتح چه می باشد؟

مدارک اشخاص حقیقی جهت ثبت برند فتح

  1. کپی برابر اصل شناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. کپی برابر اصل کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …

مدارک افراد حقوقی جهت ثبت برند فتح

  1. کپی برابر اصل شناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است ، نباید بیش تر از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …
  5. کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین در برند یا علامت تجاری استفاده شده باشد.

چرا موسسه حسابداری پارس حساب را انتخاب کنیم؟

ثبت برند فتح یکی از نمایندگی های مجاز موسسه حسابداری پارس حساب می باشد. ثبت برند فتح با به کار گیری تیمی متخصص و کار بلد در زمینه امور حسابداری ، کارت بازرگانی و ثبت برند یا علامت تجاری ، می تواند در این مسیر همراه شما باشد.

توجه نمایید در صورتی که پرونده شما از سوی اداره مالکیت معنوی رد شود یا با عدم پذیرش رو به رو شود ، امکان دارد پروسه ثبت برند یا علامت تجاری شما بیش از حد معمول به طول بی انجامد .

مدت زمانی که متخصصین ثبت برند فتح برای ثبت برند یا علامت تجاری شما در نظر گرفته اند ، دو تا چهار ماه می باشد که در صورت رد پرونده این مدت طولانی تر خواهد شد.

پس در صورتی که قصد دارید برند یا علامت تجاری خود را به ثبت رسانید ، در نظر داشته باشید که کلیه مراحل را با رعایت قوانین جامه عمل بپوشانید تا در حین انجام این پروسه دچار مشکل نشوید .

اداره مالکیت معنوی تنها اداره ای می باشد که مسئولیت ثبت برند یا علامت تجاری شما را بر عهده دارد.