ثبت برند باغستان

باغستان یکی از محدوده هایی است که فعالان اقتصادی و بیزینس من های زیادی در آن مشغول به کسب و کار هستند. به همین منظور موسسه حسابداری پارس حساب، نمایندگی فعالی تحت عنوان ثبت برند باغستان ، بنا نموده تا این عزیزان بتوانند برند یا علامت تجاری خود را به ثبت رسانند.

آیا شما هم جزو دسته کسانی هستید که می خواهید از کسب و کار خود تصویری ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد نمایید؟ آیا شما هم در نظر دارید تا کسب و کار  بیزینس و تجارت خود را به وسیله ثبت برند یا علامت تجاری، گسترش دهید؟

ما به شما ثبت برند باغستان را پیشنهاد می دهیم. ثبت برند باغستان با داشتن متخصصین و مشاورینی زبده و کار بلد در زمینه ثبت برند، می توانند راهنمای خوبی برای هموار کردن مسیر پیش روی شما باشند .

قطعا به عنوان یک تاجر یا یک صاحب کسب و کار ، برای دفعه اولی می باشد که می خواهید آن را به نام خودتان به ثبت رسانید. پس از پیچ و خم و دشواری این مسیر آگاهی کافی ندارید. ما می خواهیم شما را با این مسیر بیش تر آشنا سازیم.

هم چنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ثبت برند باغستان در تماس باشد.

برند و چگونگی پیدایش آن

ریشه اصلی کلمه مارک به زمانی بر می گردد که چوپان علامت هایی را بر روی گوسفندان خود می گذاشتند. تا بدین صورت آن ها را از سایر اموال چوپان ها جدا می کردند. این کار به وسیله آهن گرم شده بر بدن گوسفندان انجام می پذیرفت.

 اصطلاح “مارک (brandr)” ، یا سوزاندن ، برند شد. وقتی این عمل گسترده شد ، یک راننده به نام ساموئل ماوریک تشخیص داد که دیگر نیازی به قرار دادن مارک بر روی گوسفندان او نیست زیرا همه افراد دیگر چنین می کردند. بنابراین ، اصطلاح “maverick” وارد واژگان شد.

نحوه فعالیت ثبت برند باغستان

ثبت برند باغستان با داشتن متخصصین و مشاوران زبده در امر ثبت برند، همیشه راهنمای شما خواهند بود.

تنها کافی است شما با کمک مشاوران ثبت برند باغستان ، مراحل را پشت سر بگذارید.

در اولین مرحله شما باید به طراحی برند یا علامت تجاری خود بپردازید. در همین مرحله باید شرایط و قوانین را رعایت نمایید که بسیار خائز اهمیت می باشد به طور مثال نباید از واژه های عامیانه استفاده کنید. واژه های عامیانه مانند: کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند. واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار می روند، می باشند.

یا باید در نظر داشته باشید تا از علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه مانند کلمات و تصاویر نقض کننده موازین ، هنجار های اخلاقی ، عرفی و مذهبی جامعه غیر قابل ثبت است، استفاده ننمایید.

بیشتر بخوانید : آموزش میکروبلیدینگ آقایان بسیار ساده

از دیگر مواردی که باید در طراحی برند یا علامت تجاری به آن توجه نمایید، عدم استفاده از علامت هلال احمر یا نشان ها یا آرم های دولت ایران، پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلام، پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران، علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر و صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و … ، کلمات و یا عباراتی که مربوط به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن، علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد، در طراحی برند یا علامت تجاری  می باشد.

شما باید در مرحله طراحی برند یا علامت تجاری خود به موارد نام برده شده توجه کنید. پس آن نیاز است تا مدارک خود را که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود، به همراه اظهار نامه خود به اداره مالکیت معنوی، تقدیم نمایید.

عمل کرد اداره مالکیت معنوی به چه صورت می باشد؟

اداره مالکیت معنوی تنها اداره ای است که مسئولیت ثبت برند یا علامت تجاری را در ایران بر عهده دارد. این اداره فقط در یک شعبه آن هم در تهران مشغول به فعالیت است. پس طبیعی است که تعداد کارشناسان و بازرسان آن محدود باشد و مدت زمان ثبت برند یا علامت تجاری شما کمی به طول بی انجامد.

پس به طور طبیعی شما در صورتی که پرونده ای کامل و بودن نقص داشته باشید ، باید بین دو تا چهار ماه در انتظار کارشناسان بمانید. اما در صورت عدم قبولی پرونده، یا نقص آن ، ممکن است این مدت برای شما بیش تر باشد.

پس در نظر داشته باشید که ثبت برند یا علامت تجاری پروسه ای حساس دارد و باید آن را به کمک مشاوران ثبت برند باغستان انجام دهید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند یا علامت تجاری چه می باشد؟

مدارک اشخاص حقیقی جهت ثبت برند باغستان

  1. کپی برابر اصل شناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. کپی برابر اصل کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …

مدارک افراد حقوقی جهت ثبت برند باغستان

  1. کپی برابر اصل شناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است ، نباید بیش تر از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …
  5. کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین در برند یا علامت تجاری استفاده شده باشد.