ثبت برند چهار دانگه

آیا شما هم جزوی از کسب و کار هایی هستید که در محدوده چهار دانگه می خواهند برند یا علامت تجاری خود را به ثبت رسانند؟ ثبت برند چهار دانگه با داشتن تیمی ماهر و با تجربه در خدمت شما عزیزان می باشد.

آیا تا به حال به این اندیشیده اید تا در ذهن مخاطب و مصرف کننده خود نسبت به سایر رقبا متمایز تر شوید ؟ آیا تا به حال خواستید کسب و کار خود را گسترش دهید؟

ثبت برند چهار دانگه با تیمی ماهر در زمینه ثبت برند در خدمت شما عزیزان می باشد.

شما می توانید جهت ثبت برند یا علامت تجاری خود ، از طریق ثبت برند چهار دانگه اقدامات لازم را انجام دهید.

ثبت برند و مراحل آن در ثبت برند چهار دانگه

ثبت برند یا علامت تجاری شامل مراحلی می باشد که برای جلو گیری از رد پرونده و عدم پذیرش آن باید به کلیه آن ها توجه نمایید . شما می توانید برای هموار تر شدن مسیر ثبت برند یا علامت تجاری خود با مشاوران ثبت برند چهار دانگه در تماس باشید.

ابتدایی ترین مرحله در ثبت برند یا علامت تجاری ، طراحی آن می باشد. طراحی برند یا علامت تجاری شما شامل قوانین و مقرراتی است که باید حتما به آن توجه کنید. در غیر این صورت پرونده و مدارک شما از سوی اداره مالکیت معنوی رد خواهد شد.

طراحی برند یا علامت تجاری ، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در پروسه ثبت برند می باشد . شما جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانید با مشاوران ثبت برند چهار دانگه مشورت نمایید.

توجه نمایید که در طراحی برند یا علامت تجاری خود از به کار گیری واژه های عامیانه: به عنوان مثال کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند. واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار می روند، بپرهیزید.

هم چنین استفاده نکردن و به کار نبردن علامت هلال احمر – نشان ها – آرم های دولت ایران، پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلام،  پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران، علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر و صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و … ، کلمات و یا عباراتی که مربوط به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن، علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد، در طراحی برند یا علامت تجاری حائز اهمیت است.

از دیگر مواردی که باید در طراحی برند یا علامت تجاری خود در نظر بگیرید ، عدم استفاده از پرچم، نشان های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان کشور و سازمان های بین المللی که نمونه آن ها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده به طور معمول قابل ثبت نیستند مگر این که مجوز مراجع صلاحیت دار بین المللی داشته باشند، می باشد.

استفاده از علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه: به طور کلی کلمات و تصاویر نقض کننده موازین ، هنجار های اخلاقی ، عرفی و مذهبی جامعه در طراحی برند یا علامت تجاری نیز ممنوع می باشد.

شما با رعایت موارد فوق ، باید به طراحی برند یا علامت تجاری خود بپردازید. پس کلیه موارد نام برده شده را در نظر بگیرید تا پرونده شما مورد قبول اداره مالکیت معنوی قرار بگیرد.

مدت اعتبار شماره ثبت رسمی چه مقدار می باشد و به عهده چه اداره ای است؟

اداره مالکیت معنوی ، به تنهایی مسئول دادن شماره ثبت رسمی یا در واقع به ثبت رساندن برند یا علامت تجاری شما می باشد .

شما پس از تکمیل نموده مدارک که در ادامه آن را برای شما خواهیم گفت ، به همراه اظهار نامه خود ، باید تمامی آن ها را به اداره مالکیت معنوی تقدیم نمایید.

شما با مراجعه به ساید اداره مالکیت معنوی باید مدارک و اظهار نامه خود را ارائه دهید.

توجه نمایید که مدارک خود را به طور کامل آپلود نمایید در غیر این صورت با اخطار سایت جهت رد پرونده مواجه می شوید.

پس از تایید مدارک آگهی شما با اعتباری سی روزه در روزنامه رسمی چاپ خواهد . این مدت زمان سی روزه به کسانی داده می شود تا اگر شباهتی بین علامت تجاری یا برند شما دیدند یا اداعایی بر آن داشتند ، اعتراض خود را اعلام دارند.

در صورتی که ادعا یا اعتراضی بر برند یا علامت تجاری شما صورت نپذیرفت ، برای نوبت دوم آگهی شما در روزنامه رسمی به چاپ خواهد رسید.

چاپ آگهی در نوبت دوم به این معنی می باشد که برند یا علامت تجاری شما به ثبت رسیده است و شما شماره ثبت رسمی برند یا علامت تجاری خود را در یافت نموده اید.

مدت اعتبار شماره ثبت رسمی شما ده سال می باشد . پس از گذشت این ده سال به شما مدت زمانی شش ماهه جهت تمدید آن خواهد داده شد. در نظر داشته باشید تا در مدت زمان مشخص شده، به تمدید شماره ثبت رسمی خود بپردازید، در غیر این صورت ، مالکیت آن از شما سلب می گردد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در ثبت برند چهار دانگه

مدارک اشخاص حقیقی جهت ثبت برند چهار دانگه

  1. کپی برابر اصل شناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. کپی برابر اصل کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …

مدارک افراد حقوقی جهت ثبت برند چهار دانگه

  1. کپی برابر اصل شناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است ، نباید بیش تر از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …
  5. کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین در برند یا علامت تجاری استفاده شده باشد.