ثبت برند تهرانسر
ثبت برند تهرانسر با به کار گیری تیمی ماهر و متخصص در زمینه ثبت برند یا علامت تجاری در نظر دارد تا بهترین خدمات خود را به شما عزیزان ارائه دهد .
آیا اکنون که در حال خواندن این مطلب می باشید ، می خواهید برند یا علامت تجاری خود را به ثبت برسانید ؟ آیا به این فکر نموده اید که با ثبت برند یا علامت تجاری خود می توانید از سایر رقبا در بازار مصرف کنندگان متمایز شوید و یا تصویری ماندگار تر در ذهن مخاطب یا مصرف کننده خود ایجاد نمایید ؟
آیا به این اندیشیده اید که باید برای ثبت برند یا علامت تجاری چه مراحلی را طی نمایید ؟ آیا می دانید برای ثبت برند یا علامت تجاری نیاز به چه مدارکی دارید یا باید چه قوانینی را رعایت نمایید تا پرونده شما مورد قبول اداره مالکیت معنوی قرار بگیرد ؟
آیا با روش کار ثبت برند تهرانسر آشنا هستید ؟ آیا می دانید که موسسه حسابداری پارس حساب غیر از خدمات ثبت برند دیگر چه خدماتی را برای شما عزیزان قابل ارائه دارد ؟
با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم .
ثبت برند یا علامت تجاری و چگونگی انجام آن
ثبت برند یا علامت تجاری وظیفه اداره مالکیت معنوی می باشد. اگز قصد ثبت برند یا علامت تجاری را دارید ، باید در ابتدا از برند یا علامت تجاری خود طرحی را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید. این طرح باید مشمول قوانینی باشد که از سوی اداره مالکیت معنوی وضع شده است .
شما می توانید با استفاده از رنگ ها ، اعداد ، حروف ، فرم ها و … برند یا علامت تجاری خود را طراحی کنید اما استفاده از از یک سری واژه یا علامت در طراحی برند یا علامت تجاری کاملا ممنوع می باشد. در غیر این صورت ، طرح شما از سوی اداره مالکیت معنوی رد و مورد قبول واقع نمی شود.
در نظر داشته باشید در زمان طراحی برند یا علامت تجاری خود از علامت هلال احمر – نشان ها – آرم های دولت ایران، پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلام، پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران، علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر و صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و … ، کلمات و یا عباراتی که مربوط به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن، علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد، استفاده نکنید .
طرحی که شما به عنوان برند یا علامت تجاری به اداره مالکیت معنوی تقدیم می نمایید ، استعلام گرفته خواهد شد . در صورتی که استعلام گرفته شده مورد تایید نباشد و قوانین رعایت نشده باشد یا با به دیگر برند ها و علائم تجاری به ثبت رسیده شده شبیه باشد ، رد شده و پروسه ثبت برند یا علامت تجاری شما به تعویق خواهد افتاد. پس این مرحله را به طور جدی ، جدی بگیرید!!!
از پرچم، نشان های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان کشور و سازمان های بین المللی که نمونه آن ها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده به طور معمول قابل ثبت نیستند مگر این که مجوز مراجع صلاحیت دار بین المللی داشته باشند، در طراحی برند یا علامت تجاری نباید استفاده شود .
شما در صورتی ک می خواهید این مرحله را بدون ایراد و کاملا مورد تایید اداره مالکیت معنوی پشت سر بگذارید ، می توانید از مشاوران ثبت برند تهرانسر مشورت بگیرید .
در صورتی که طرح شما مورد تایید واقع شود ، آگهی شما با اعتباری سی روزه در روزنامه رسمی به چاپ خواهد رسید. در این مدت ، اگر کسی ادعا یا اعتراضی بر آن نداشت ، آگهی شما نیز برای نوبت دوم به چاپ خواهد رسید.
پس از انتشار آگهی شما در روزنامه رسمی برای نوبت دوم ، برند یا علامت تجاری شما، به ثبت رسیده است و اکنون شما مالک آن هستید.
در این زمان به شما ، شماره ثبت رسمی تعلق می گیرد و این شماره ثبت رسمی تا ده سال اعتبار خواهد داشت.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در ثبت برند تهرانسر
ثبت برند یا علامت تجاری ، نیاز به مدارکی دارد که در این مطلب می خواهیم آن را برای شما شرح دهیم . توجه نمایید در صورتی که مدارک شما دچار نقص باشد ، این امکان فراهم می شود که پرونده شما از سوی اداره مالکیت معنوی مورد تایید واقع نشود یا با اخطار سایت مواجه شوید. پس در زمان تقدیم مدارک و اظهار نامه خود، دقت لازم را داشته باشید.
مدارک برای اشخاص حقیقی در ثبت برند تهرانسر
- کپی برابر اصل کارت ملی
- کپی برابر اصل شناسنامه
- کپی برابر اصل کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
- کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …
مدارک برای اشخاص حقوقی در ثبت برند تهرانسر
- کپی برابر اصل شناسنامه
- کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است ، نباید بیش تر از دو سال گذشته باشد)
- کپی برابر اصل کارت ملی
- کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین در برند یا علامت تجاری استفاده شده باشد.
- کپی مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …
چرا ثبت برند تهرانسر را انتخاب کنیم؟
همان طور که گفته شد ، ثبت برند یا علامت تجاری کاملا پروسه ای حساس می باشد که امکان دارد در صورت بروز هر گونه نقص یا مشکل ثبت برند یا علامت تجاری شما مدت ها به تعویق بی افتد .در صورتی که مشاوران ثبت برند تهرانسر، با داشتن سال ها تجربه در زمینه ثبت برند یا علامت تجاری ، هستند تا شما را در ایم مسیر همراهی نمایند .